fbpx

FAQ

Sprawdzonym rozwiązaniem będą tu odpowiednio wykonane korytka odwadniające z kratką. W przypadku pochylni, w których spadek skierowany jest w stronę garażu, warto zastosować je zarówno na środku podjazdu, jak i na samym dole.

W przypadku pochyłych podjazdów ważne jest, by kąt nachylenia nawierzchni nie spowodował „zawieszenia się” pojazdu w newralgicznych miejscach styku powierzchni. Za ekstremalny, maksymalny spadek przy garażu na posesji prywatnej przyjmuje się wartość 25%.

Zmiany kolorystyki wyrobów betonowych w czasie są naturalnym zjawiskiem. Ich zakres zależy od ekspozycji wyrobów oraz od intensywności oddziaływania warunków atmosferycznych.

Nie bez znaczenia jest też sposób, w jaki układamy nawierzchnię. Jeśli np. stosujemy przy tym dwie różne partie produkcyjne tego samego wyrobu, już na starcie prawdopodobnie będą widoczne pewne rozbieżności w barwach, a z czasem ten efekt może się pogłębiać. W takiej sytuacji dobrze jest przemyć całość myjką ciśnieniową (z dyszą rotacyjną), by usunąć brud oraz odświeżyć efekt kolorystyczny.
Warto też pamiętać o specyfice wyrobów z betonu sprawiającej, że powierzchnie poszczególnych elementów mogą w pewnym stopniu różnić się od siebie (niepowtarzalność naturalnych materiałów). Jeśli wybraliśmy produkty o szerokiej palecie odcieni (melanże colormix) zjawisko to może być widoczne jeszcze wyraźniej. Aby więc uniknąć wielkopowierzchniowych różnic w wyglądzie całej tworzonej kompozycji, należy stosować tzw. zasadę 3 palet. Polega ona na mieszaniu układanych produktów z minimum 3 osobnych palet. Dodatkowo, należy je pobierać w pionie, a nie warstwami. Dzięki temu melanże harmonijnie rozłożą się na całej aranżowanej przestrzeni, dając atrakcyjny efekt.

Standardowo zaleca się 5 punktów podparcia płyty (4 na rogach i 1 po środku). Przy montażu długiej płyty tarasowej  Libet Ceramic (np. o wymiarach 120x30x2 cm) w technologii wentylowanej, zalecamy podparcie na minimum 6 wspornikach.

Jeśli natomiast przewidujemy, że na płytach będą występowały ponadprzeciętne obciążenia dynamiczne, a nawierzchnia będzie montowana wysoko (powyżej 10 cm),  zastosujmy system mocowania na wspornikach i profilach aluminiowych lub płyty dodatkowo podklejone siatką z włókna.

Montaż płyt na wspornikach tarasowych jest szybszy i łatwiejszy od klasycznych metod klejenia. Zachęcamy do zapoznania się z przykładową realizacją na LibetTV

Wsporniki z oferty Libet wyprodukowane są ze specjalnych granulatów, dzięki którym nie pękają pod wpływem temperatury czy obciążeń. Ułożone zgodnie z zaleceniami producenta (odpowiednie podłoże, minimum 5 punktów podparcia, jednolita wysokość etc.) tworzą trwałą i stabilną nawierzchnię tarasów wentylowanych.

Montaż płyt na wspornikach wymaga stabilnego podłoża, takiego jak wylewka betonowa z hydroizolacją i odpowiednimi spadkami. Rozwiązania te są szczególnie popularne na tarasach, choć stosuje się też w bardziej ekstremalnych miejscach, jak np. fontanny.

Układanie płyt przebiega szybko i sprawnie, a powstająca w ten sposób stabilna konstrukcja eliminuje niedogodności w użytkowaniu związane z odspajaniem elementów czy infiltracją wody, jest łatwa w demontażu i umożliwia ukrycie pod powierzchnią instalacji, np. elektrycznej.

Wybierając kostkę brukową, zwracajmy uwagę na dopasowanie jej grubości do przeznaczenia tworzonej nawierzchni: ruch pieszy (4-6 cm), samochody osobowe (6-8 cm), ciężkie pojazdy (8-10 cm).

Pamiętajmy też, że o wytrzymałości każdej nawierzchni decyduje głównie podbudowa, dobrze wykonana i dobrana do lokalnych warunków gruntowych, poziomu wód gruntowych czy sposobu odwodnienia wód opadowych. W celu wykonania/dobrania odpowiedniej podbudowy do warunków gruntowych, zalecamy konsultacje z certyfikowanymi wykonawcami lub bezpośrednio z konstruktorem drogowym.

Nawierzchnie tarasów, chodników, alejek, placów itp. nie mogą stwarzać zagrożenia dla użytkowników. Muszą więc być odpowiednio równe, a największy wpływ na to mają dwa czynniki: poprawnie zrealizowane prace wykonawcze oraz stan samych produktów.

Specyfika wyrobów z betonu sprawia, że możliwe są pewne niewielkie odchyłki w wymiarach poszczególnych elementów. Zakres tych różnic jest jednak ściśle określony przez konkretne normy europejskie. Dodatkowo, niektóre typy koste